sobota 12. ledna 2013

Buchta s ořechovou drobenkou


Je už skoro půlka ledna a pořád se nějak nemůžu dostat zpět do tempa. A to nejen v práci, i tady mám několik restů. Například ten z minulého týdne. To jsem si v neděli ráno s hrůzou uvědomila, že bych zas měla upéct pondělní snídani. Ne, že by se mi nechtělo péct, to jo, ale neměla jsem připravený recept a ani představu, co bych asi tak měla upéct. Ke snídani jsem si teda přinesla několik kuchařek a začala listovat. Skončila jsem u ořechový buchty s drobenkou z kuchařky Iveta a české sladkosti. 

Buchta s ořechovou drobenkou

Několik poznámek před receptem. Ořechů je nahoře celkem velká vrstva a mě se po rozkrájení část sesypala dolů (v jogurtu místo müsli byly výborné). Doporučuju ořechy a drobenku trochu do těsta zatlačit. Možná bych příště i zkusila půlku ořechů dát přímo do těsta a jen půlku dát na vrch. 

Přišlo mi, že buchta je lepší až druhý den. Osobně bych ji nezařadila mezi oblíbené, ale to asi bude způsobené tím, že prostě nemám moc ráda ořechy. Několik kolegů za mnou po ochutnání přišlo a básnili, že je to jedna z nejlepších. Tak vám asi nezbyde než si ji upéct a rozhodnout se podle vlastní chuti a nezapomeňte mi sem pak napsat, jak vám chutnalo. :-)

Před rokem jsem pekla - Makový chlebíček

Recept:

Ingredience:
Na těsto:
220 g másla
220 g třtinového cukru
2 vejce
1,5 lžičky vanilkového extraktu
180 g zakysané smetany
330 g hladké mouky
0,5 pytlíku prášku do pečiva

Na drobenku:
110 g hladké mouky
160 g třtinového cukru
6 lžic studeného másla
1 vrchovatá lžička skořice
220 g vlašských ořechů (nasekaných nahrubo)

Postup:
Předehřejeme si troubu na 180°C. Vymažeme a vysypeme dortovou formu (průměr cca 23 cm).

Máslo s cukrem utřeme do pěny a postupně zašleháme vejce. Vařečkou zamícháme zakysanou smetanu a vanilkový extrakt. 
V druhé misce si smícháme mouku s práškem do pečiva a směs prosejeme do mokré směsi. Zamícháme a nalejeme do formy.

Připravíme si drobenku. Smícháme všechny ingredience kromě ořechů a rukama žmouláme, dokud nedosáhneme hrudkovité konzistence drobenky. Rovnoměrně ji nasypeme na těsto a trochu přitlačíme. Na ni ještě nasypeme ořechy a zase lehce přitlačíme.

Dáme do trouby a pečeme cca hodinu. Pokud by se v průběhu začaly ořechy pálit, přikryjeme z vrchu alobalem.

2 komentáře:

  1. Mě taky někdy něco chutná méně a ostatní si to vychvalují a já mám třeba jiné favority :D:) Od Ivety mám také kuchařku - dezerty. Ale ještě jsem od ní nic nepekla, dostala jsem jí na Vánoce a teĎ už jsme konečně dojedli zásoby cukroví, takže se můžu vrhnout do pečení :D:)

    Recept si uložím, protože ty ingredience jsou skvělý a myslím, že by to u nás uspělo :))

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc za výborný recept Janičko. Pozdravujte doma a vyřiďte, že nám (manželovi i dětem) vaše buchta s drobenkou moc chutnala. U nás se už leta letoucí dělá hrníčková bábovka, tak kdybyste měla čas o víkendu, rozhodně vyzkoušejte. U nás nikdy nezbyde ani drobek na talíři, tak snad si i vy s vaším kuchyňským uměním pochutnáte.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...